نقش صابون در مراقبت پوست
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1402
نظرات

نقش صابون در مراقبت پوست : شاید برای شما سوال باشد آیا صابون می تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد ؟ در این قسمت باید برای شما بگوییم که صابون می تواند یکی از علل مهم در تاثیر پذیری پوست باشد . اگر شما پوستتان خشک است یعنی روی پوستتان چربی طبیعی ندارید ما به شما توصیه می کنیم که از صابون های ملایم و آبرسان برای پوستتان استفاده کنید زیرا این استفاده از این موارد با پوست شما سازگار است .

برای بررسی نقش صابون در مراقبت پوست باید توجه داشت که در ترکیب صابون گلیسیرین موجود می باشد که موجب می شود تا رطوبت مورد نیاز توسط پوست شما تامین گردد و همچنین موجب می شود تا پوستتان احساس خشکی نکند و باعث می شود تا پوست شما حالت کشیدگی به خود نداشته باشد . افرادی که دارای پوست خشک هستند همواره باید دقت کنند که از صابون های سخت استفاده نکنند منظور ما از صابون های سخت ؛ صابون های است که دارای مواد معدنی و همچنین شیمیایی هستند. قیمت صابون عسل تراست برای پوست چرب و مختلط

نقش صابون در مراقبت پوست و زیبایی

اگر به پوست خود اهمیت می دهید، مثلا پاکسازی پوست انجام می دهید یا برای جوانسازی میکرودرم ابریژن یا دیگر روش ها را امتحان کرده این باید بدانید که صابون نیز در سلامتی پوست شما تاثیر بسیاری دارد. طبق نظریه های متعددی که کارشناسان در رابطه با نقش صابون در مراقبت پوست داشته اند این گونه بیان شده است که افرادی که دارای پوست چرب هستند یعنی پوستشان بیشتر از حد نرمال چربی دارد ، بیشتر در معرض قرار گیری در جوش و آکنه می باشند . این افراد باید دقت کنند که از صابون های استفاده کنند که با داروهای ضد میکروب یا ضد آکنه یا صابون های آنتی باکتریال مخلوط باشد .
البته صابون دارویی نیز موجود می باشند که این صابون ها برای افرادی مفید هستند که پوستشان در معرض آکنه می باشد . افرادی که در طول روز زیاد عرق می کنند و همیشه نگران بوی بد هستند می توانند از صابون های استفاده کنند که حاوی مواد ضد عروق و دئودورانت می باشد .
صابون های نیز در بازار موجود است که عطری هستند اما ما به شما توصیه می کنیم که اگر جز افراد دارای پوست حساس یا افرادی ابتلا به آلرژی هستید از این صابون ها استفاده نکنید .
هم اکنون باید به شما بگوییم که برای افزایش نقش صابون در مراقبت پوست افرادی که دارای پوستی حساس هستند مانند بزرگسالان یا کودکان یا افرادی که به واسطه یک بیماری و یا لیزر درمانی دچار پوست حساسی شده اند هم نباید از صابون برای شست و شو استفاده کنند باید این افراد از ژله های شست و شو بجای صابون استفاده کنند اگر مجبور هستند که صابون استفاده کنند با نوع صابون انتخابی آنها کرم دار باشد البته باز هم تاکید میکنم افرادی که پوست حساس دارند و نمی توانند از صابون های عطری استفاده کنند باید به این موارد نیز دقت داشته باشند . خرید صابون توت فرنگی‌ و کیوی تراست

بهترین روش شستن صورت و خشک کردن آن

یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کرد آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود. 

پوست صورت ما به مخاط نقشی که در زیبایی دارد و همچنین به علت آسیب پذیری شدید خود ، همیشه نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به بقیه بدن دارد .
بهتر است بدانید در شستن صورت بعضی از عادت های نادرست می تواند به پوست آسیب برساند و آن را خشک کند.

عموما موثرترین روش تمیز کردن پوست صورت عبارت است از نخست به کار بردن کرم یا لوسیون پاک کننده برای از بین بردن رنگ و روغن آرایشی و سپس شست وشوی ملایم صورت با آب و صابون برای از بین بردن پسمانده های روغنی کرم یا لوسیون و مواد محلول در آب. اگر پوست خیلی چرب باشد کرم یا لوسیون تمیزکننده به تنهایی نمی تواند آن همه چربی را از پوست ببرد. اگر پوست خیلی خشک باشد کثرت شست وشو با آب و صابون، چربی و رطوبت بیشتری از پوست می برد بنابراین بهتر است از کرم یا لوسیون تمیزکننده و آب و صابون به تناوب استفاده شود.

 

روش صحیح شستن صورت , خشک کردن صورت

 

– شستن صورت با آب تنها برای زدودن کثیفی‌‌های چسبیده به صورت کمک نمی‌کند.

– بهترین روش تمیز کردن صورت، شستشو با آب و صابون است. باید روزی دو بار صورت را با آب و صابون شست. شستشو نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد. نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید.

– صابون زدن و شستن صورت یکی از اقدامات بهداشتی مراقبتی برای حفظ سلامت و شادابی آن است . اما همین اقدام در صورت غیر اصولی بودن باعث گسترش جوشها ، آکنه و ضایعات عفونی پوست صورت می شود . بهترین صابون ذغال بامبو و نارگیل تراست

– به طور معمول، شستن صورت یک یا ۲ بار در روز کافیست و بیشتر از آن می تواند باعث ناراحتی پوست و تولید بیشتر چربی شود. در روزهایی که صورت خود را آرایش نکردید، یا از ضد آفتاب استفاده نکردید، نیازی نیست از تمیز کننده پوست استفاده کنید کافیست صورتتان را با آب ولرم بشویید.

– آب گرم منافذ را باز می کند و آب سرد، آن ها را می بندد. هر چند استفاده از آب گرم احساس خوبی ایجاد می کند اما باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست و خشکی بیش از حد آن میشود. آب ولرم بهترین گزینه برای تمیز کردن پوست و شستن صورت است.

 

روش صحیح شستن صورت , خشک کردن صورت

آب، ساده ترین راه برای پاک کردن آلودگی های روی پوست است

 

– پاک کردن بیش از حد صورت با آب و صابون یا حلال‌ها ممکن است کارکرد طبیعی پوست به عنوان سد محافظتی را مختل کند، و به قرمزی و خشکی پوست منجر می‌شود.

– استفاده از محصولات بهداشتی حاوی عطر، رنگ و مواد نگهدارنده مصنوعی مانند «پارابنز»، ممنوعه. سدیم لوریل سولفات که بیشتر در شوینده های صورت موجود است، علت شایع واکنش های حساسیت زاست. به همین دلیل قبل از خرید به برچسب ها توجه کنید.

– پس از شستن صورت ، صورتتان را با حوله خشک کنید. برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

 

روش صحیح شستن صورت , خشک کردن صورت

 

– در موقع خشک کردن نیز باید توجه داشته باشیم که در صورت کشیدن حوله روی پوست ، میکروب ها و عوامل بیماری زای موجود در یک جوش کوچک را با دست خود روی پوست صورت پخش کرده ایم که احتمال افزایش جوش ها را در صورت به وجود می آورد .

– یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کردن آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

– برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست میتوانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید. اگر از صابون استفاده میکنید، پس از مالیدن صابون به تمام صورت، سی ثانیه صبر کنید و سپس سه بار صورتتان را با آب گرم بشویید و آنگاه با حوله به آرامی خشک کنید و یک کرم مرطوب کننده بمالید.

 

 

منبع: نمایندگی محصولات تراست

 



تعداد بازدید از این مطلب: 108
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود